Вагон для товариша артема

Шофер Тамбовського відділення ВЧК Валеріан Абаковскій був інженер-самоучка, у вільний від роботи час віддавався мріям про ясний майбутньому і займався винахідництвом. Професія мала на увазі прагнення до швидкості і він вигадав аеровагона: жд дрезину з движком і дволопатеве гвинтом. Залізничні колії з малим протидією кочення, обтічна форма, повітряний гвинт – все це розкривало фантастичну перспективу в 140 км / ч.

Свій креслення Абаковскому вдалося показати в Москві і отримати дозвіл на будівництво спільно з фінансуванням. Аеровагона був готовий в найстисліші терміни і на 24 липня 1921 були призначені тести по маршруту Москва – Тула – Москва.

Якраз в цей час в Москві проходив Третій конгрес Комуністичного Інтернаціоналу, партійний інтерес до прогресу і бажання його показати всьому світу було так великі, що на тести з’явилася ціла делегація з російських і іноземних комуністів на чолі з секретарем Московського комітету КПБ (б) іншому Артемом , всього 22 людини.

Шлях з Москви до Тули був вдало подолали, тісніше через кілька годин дрезина з винахідником і видними більшовиками рушила назад. Незабаром після комплекту швидкості аеровагона підстрибнув на опуклості жд полотна, вилетів з дороги і розбився. Загинули 7 з 22 пасажирів, в тому числі сам Абаковскій, товариш Артем, німецькі комуністи Оскар Гельбріх і Отто Штрупат, австралійський комуніст Джон Фріман, ряд інших більшовиків. Всіх спільно поховали в братській могилі біля Кремлівської стіни.

Було призначено дві комісії. Одна побачила причину катастрофи в конструктивних помилках, 2-а знайшла камінчики на жд полотні, Дзерджінскій підозрював Троцького, як було насправді ми тісніше не дізнаємося.

Гвинт у дрезини винахідник застосував тягнучи. Був би штовхає – довелося б біля Кремлівської стіни ховати фарш.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code